Technische vragen: Aanpassing verkeerssituatie fietsbrug TweeSteden
Technische vragen
Indiendatum: 12 sep. 2022
Afgelopen periode zijn wij benaderd door een burger die het opgevallen is dat de verkeerssituatie bij de fietsbrug bij het TweeSteden ziekenhuis is aangepast.
De fietsbrug was voor de komst van de Snelfietsroute F261 verboden voor privéautoverkeer maar wel toegankelijk voor fietsers, stadsbussen, taxi's en hulpvoertuigen. Echter is het de burger opgevallen dat in het voorjaar van 2022 het verkeersbord als volgt is gewijzigd. Van een C2: Verboden In Te Rijden hiervoor gewijzigd in een verkeersbord C7: Verboden Voor Vrachtwagens. Maar alleen richting het noorden. Richting het zuiden nog steeds wel dat verkeersbord C2, zie foto's. Dus meer autoverkeer werd dus onlangs officieel toegestaan via deze nieuwe Snelfietsroute F261. Privéautoverkeer werd volgens de burger altijd al soort van gedoogd op de brug maar mocht in principe niet. Door de wisseling van de borden is het nu wel toegestaan.
Dit roept bij ons de volgende vragen op:
1. Wie heeft tot deze wisseling van de borden besloten?
2. Waarom is daartoe besloten?
3, Heeft deze wijziging van borden invloed op de verkeersveiligheid?
4. Zijn er nog externe partijen geraadpleegd over de wisseling van borden?
5. Op welke manier kan die gewaarborgd worden, zeker omdat het om een snelfietsroute gaat?
Indiendatum:
12 sep. 2022
Antwoorddatum: 19 sep. 2022
Afgelopen periode zijn wij benaderd door een burger die het opgevallen is dat de verkeerssituatie bij de fietsbrug bij het TweeSteden ziekenhuis is aangepast.
De fietsbrug was voor de komst van de Snelfietsroute F261 verboden voor privéautoverkeer maar wel toegankelijk voor fietsers, stadsbussen, taxi's en hulpvoertuigen. Echter is het de burger opgevallen dat in het voorjaar van 2022 het verkeersbord als volgt is gewijzigd. Van een C2: Verboden In Te Rijden hiervoor gewijzigd in een verkeersbord C7: Verboden Voor Vrachtwagens. Maar alleen richting het noorden. Richting het zuiden nog steeds wel dat verkeersbord C2, zie foto's. Dus meer autoverkeer werd dus onlangs officieel toegestaan via deze nieuwe Snelfietsroute F261. Privéautoverkeer werd volgens de burger altijd al soort van gedoogd op de brug maar mocht in principe niet. Door de wisseling van de borden is het nu wel toegestaan.
Dit roept bij ons de volgende vragen op:
1. Wie heeft tot deze wisseling van de borden besloten?
Antwoord:
De gemeente, het betreft een tijdelijke situatie.
2. Waarom is daartoe besloten?
Antwoord:
Hiertoe is besloten vanwege de werkzaamheden die momenteel plaatsvinden op de Rueckertbaan en omgeving. Met de aangepaste, tijdelijke bebording kan het personeel van het ziekenhuis via de fietsbrug rijden, om opstoppingen op de Dr. Deelenlaan te voorkomen. Zodra de werkzaamheden klaar zijn, wordt de oorspronkelijke bebording teruggeplaatst.
3, Heeft deze wijziging van borden invloed op de verkeersveiligheid?
Antwoord:
Nee, wij verwachten dat deze tijdelijke bebording in de tijdelijke situatie geen verschil in verkeersveiligheid oplevert.
4. Zijn er nog externe partijen geraadpleegd over de wisseling van borden?
Antwoord:
Ja, zoals het ziekenhuis
5. Op welke manier kan die gewaarborgd worden, zeker omdat het om een snelfietsroute gaat?
Antwoord:
Zodra de werkzaamheden gereed zijn, wordt de bebording vervangen en ontstaat weer de oorspronkelijke situatie.
Wij staan voor:
Interessant voor jou
Technische vragen: Verzakking woningen door droogte
Lees verderSchriftelijke vragen: Dode en stervende eenden in het Wilhelminapark
Lees verder