Nieuwe visvijver visver­e­niging de Ruis­ch­voorn


Infor­ma­tieve vragen

Indiendatum: 10 mei 2022

Naar aanleiding van deze berichtgeving.

1. Kunt u verhelderen hoe de ontwikkeling van het plan voor deze visvijver tot stand is gekomen?

2. Welke stappen zijn er of moeten er nog worden gezet door de gemeente of de initiatiefnemer om dit plan te realiseren?

3. Wie wordt de eigenaar van de visvijver?

4. Wie wordt er verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud?

5. Wat zijn de kosten van het realiseren van dit plan?

6. Wie betaalt deze kosten?

7. In hoeverre zijn er derden betrokken bij dit plan?

8. Hoe komt de aanleg van een dergelijke visvijver tot stand en welke partijen zouden worden ingezet voor de realisatie?

9. Wat is de exacte locatie van de beoogde nieuwe visvijver (is er een plattegrond)?

10. Hoeveel visvergunningen worden er afgegeven per jaar?

11. Hoeveel visverenigingen zijn er in onze gemeente?

12. Hoeveel plekken zijn er in de gemeente om te hengelen?

13. In welke beleidsstukken van de gemeente is terug te lezen hoe het welzijn van de vissen in onze gemeente gewaarborgd is?

14. Waaraan moet ervoor worden voldaan om een visvergunning te kunnen krijgen?

15. Wat zij de leges om een visvergunning aan te vragen?

16. Worden visvergunningen alleen aan personen aangesloten bij een visvereniging afgegeven?

17. Zo nee; Welk aandeel van de visvergunningen wordt afgegeven aan personen aangesloten bij een visvereniging?

18. Ontvangen visverenigingen subsidie vanuit de gemeente en zo ja dan ontvangen wij graag een uitputtende lijst inclusief toegekende subsidie.